Mi is pontosan a zöld kártya, ami egyébként már nem zöld és nem is mindig kártya? Milyen országok kérhetik, hol kötelező? Mi van, ha olyan országba utazunk, ami nem tagja az egyezménynek? Mit tegyünk, ha külföldön balesetet szenvedünk, mikor kell a zöld kártya, ki kérheti el? Mit tegyünk, ha itthon szenvedünk balesetet és a másik gépjármű külföldi rendszámú?
Többek között ezekre a kérdésekre keresi a válaszokat Ujhelyi Zoltán műsorvezető a soron következő MJE Stúdióbeszélgetés során, amelynek vendége dr. Rumi Tamás, a Magyar Biztosítók Szövetsége Nemzetközi Főosztályának vezetője.
Elvileg minden autósnak van, de sokan még csak nem is hallottak róla. Jövőre lesz hetvenéves a Zöldkártya. A határokon átívelő, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási igazolás ötlete a két világháború között született, a mai rendszer az ENSZ égisze alatt, nyolc európai ország részvételével, 1953. január elsejével indult, és 1960. óta minden külföldre utazó magyar autós táskájában ott van a kis zöld papír. Elvileg, de a gyakorlat mást mutat. A Nemzetközi Zöldkártya Rendszer jelentőségéről, gyakorlati hasznáról beszélgett Ujhelyi Zoltán műsorvezető dr. Rumi Tamással, a MABISZ Nemzetközi Főosztályának vezetőjével.