• Menu
  • Skip to right header navigation
  • Skip to main content
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Before Header

  • EN

Magyar Jogász Egylet

  • Rólunk
    • A Magyar Jogász Egyletről
    • Az MJE szervezete
    • Tudományági szakreferenseink
    • Közzétételi kötelezettségek, dokumentumok
    • Együttműködő partnereink, támogatóink
    • Kapcsolat
  • Területi szervezetek
  • Jogélet
    • Publikációs szemle
    • Konferenciák
    • Egyleti hírlevelek
    • Jogalkalmazás
    • Jogalkotás
    • Pályázati hírek
    • Külföld
    • Interjúk
    • Deák Ferenc-díjasok
  • Szakosztályok, bizottságok
  • Média
    • Videók
    • Podcast
  • Tudástár, linkgyűjtemény
    • Tudástár
    • Linkgyűjtemény
  • Jogászegyleti Értekezések
    • 2022
    • 2023
    • 2024
  • Képzések
  • Keresés
  • EN
  • Rólunk
    • A Magyar Jogász Egyletről
    • Az MJE szervezete
    • Tudományági szakreferenseink
    • Közzétételi kötelezettségek, dokumentumok
    • Együttműködő partnereink, támogatóink
    • Kapcsolat
  • Területi szervezetek
  • Jogélet
    • Publikációk
    • Konferenciák
    • Egyleti hírlevelek
    • Jogalkalmazás
    • Jogalkotás
    • Pályázati hírek
    • Külföld
    • Interjúk
  • Szakosztályok, bizottságok
  • Média
    • Videók
    • Podcast
  • Tudástár, linkgyűjtemény
    • Tudástár
    • Linkgyűjtemény
  • Jogászegyleti Értekezések
    • 2022
    • 2023
    • 2024
  • Képzések

Ausztriában online cseten történő tanácsadásban is részesülhetnek a bűncselekmények áldozatai

Az online áldozatsegítési megoldás a már jól bevált telefonos segélyhívót egészíti ki.

2021-10-12

Az osztrák Igazságügyi Minisztérium áldozatsegítő vonala (0800 112 112) a nap 24 órájában ingyenes elérhető. Emellett a bűncselekmények sértettjei eddig a www.opfer-notruf.at oldalon találhattak információkat, valamint e-mailben tudtak kérdéseket feltenni. Ezek a funkciók egészültek ki most az élő csetbeszélgetés lehetőségével, valamint a honlapon keresztüli közvetlen e-mail küldésének lehetőségével.

A telefonos segélyhívó rendszerben azonnali pszichoszociális és jogi tanácsadásban részesülhetnek az áldozatok, segítséget kapnak ahhoz, hogy az általuk átélteket helyesen lehessen jogilag minősíteni és ezáltal következő lépéseket megtervezni, valamint az áldozati jogaikról tájékozódni. A tapasztalatok ugyanakkor azt mutatják, hogy nem mindenki telefonál szívesen. Valakinek könnyebb írnia a problémájáról, semmint beszélni róla. Más áldozatok esetén éppen a telefonáláshoz nem megfelelő az adott életszituáció, a beszédhez szükséges privátszféra hiányzik. A fiatalabb korosztályok pedig eleve inkább a csethez szoktak hozzá, mint a telefonáláshoz, az általános kommunikáció során is. Ezen szempontokra figyelemmel indították el az online tanácsadást.

Az azonnali áldozati támogatás rendszere így már több építőelemből áll, amelyből minden egyéni esetben a leginkább megfelelőt lehet kiválasztani. Így például a jogi segítségnyújtáshoz ajánlottabb a webmailes kommunikáció, mert a csetprogram nagy terjedelmű íratok és űrlapok kezelésére, továbbítására nem alkalmas. A webmail és a csetprogram diszkrét megoldást jelenthet az áldozatnak, mert nem kell hozzá a saját e-mailfiókjukat használni. Ez különösen a kapcsolati erőszak esetében lehet fontos, ahol az elkövető ellenőrzést gyakorolhat az áldozat telefonja vagy e-mailfiókja felett. A tanácsadó weboldalán saját egyedi üzenetfiókot lehet regisztrálni és azon keresztül levelezni, amiből semmi sem jelenik meg az áldozat e-mailfiókjában vagy telefonján. A csethez pedig semmilyen regisztráció sem szükséges, csak be kell lépni a csetszobába, ahol a tanácsadó élőben kommunikál.

Magyarországon is folyamatosan bővül az áldozatsegítő központok száma, 2021-ben Veszprémben és Szolnokon került sor a központok megnyitására. Ezek mellett Budapesten, Miskolcon, Szombathelyen, Pécsett, Szegeden és Kecskeméten működnek központok. Az áldozatsegítés hazai rendszeréről ezen a honlapon található átfogó tájékoztatás:

https://igazsagugyiinformaciok.kormany.hu/aldozatsegito-szolgalat

Itthon is elérhető az éjjel-nappal hívható áldozati segítségnyújtó vonal: 06-80-225-255.

Forrás:

https://www.bmj.gv.at/ministerium/presse/pressmitteilungen-2021/Chat-Beratung–Opfer-Notruf-0800-112-112-erweitert-Angebot.html

Szerző: Szomora Zsolt

További híreink

Miért semmisítette meg a Törvényszék a Bizottság Pfeizer ügyben hozott határozatát? – Podcast

Gazdaságátadási konferenciát rendezett az MJE és a NAK a Kecskeméti Törvényszéken

„Titkaink – adatvédelmi kihívások a biztosításban” – Konferencia

Pázmány Jogtörténész Nap

A Kúria a kérelemre és a hivatalból induló hatósági eljárás közötti különbségtétel szükségességéről foglalt állást ítéletében

MIE tavaszi konferencia

Jövőnk a jelenben – a mesterséges intelligencia okozta kihívások voltak a nemzetközi jogászkonferencia fókuszában

A Kúria a hatósági döntések hivatalbóli módosításának egyes kérdéseivel foglalkozott ítéletében

Meghívó – Hajdú-Bihar Megyei Jogásznap

Previous Post: « Indul a Magyar Jogász Egylet podcastja
Next Post: Luxembourgi hírekkel rajtolt el a Jogász Egylet új podcastja »

Footer

  • Rólunk
  • Területi szervezetek
  • Jogélet
  • Szakosztályok, bizottságok
  • Stúdióbeszélgetések, interjúk
  • Tudástár
  • Képzések
  • Kapcsolat
  • Facebook
  • Adatkezelési szabályzat

Copyright © 2025 · Mai Law Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in