A francia kormány azt tervezi, hogy magatartás-kódex elfogadásával akadályozza meg az influenszereket abban, hogy az általuk reklámozott termékekről hamis tájékoztatást adjanak követőik számára, illetve eltitkolják, hogy e tevékenységet ellenszolgáltatásért végzik.
Az influenszerek reklámtevékenységére vonatkozó magatartás-kódex kormány által előkészített tervezetét január végéig társadalmi vitában véleményezhetik az érintettek és az érdeklődők Franciaországban. A kódex elfogadásának ötlete azért merült fel, mert az elmúlt időszakban elszaporodtak azok az esetek, amelyek egyes influenszerek és bizonyos nagy márkák közötti kapcsolat jellegének elfedése melletti reklám miatt a hatáskörrel rendelkező egyes hatóságok már több ügyben bírságot is kiszabtak.
Az influenszerek közösségi médiában kifejtett reklám-tevékenysége nem járhat a fogyasztók megtévesztésével, azonban e tevékenység nem csupán újszerűsége miatt jelent szürkezónát a szabályozó számára. Mindezek ellenére egyes hatóságok megpróbálnak határozottan fellépni, és komoly bírságokkal büntetni a megtévesztően eljáró inluenszereket.
Az egyik emlékezetes eset, amikor Nabila Benattia-Vergara-t 20 ezer euró pénzbírságra ítélték, amiért 2018-ban úgy népszerűsített tözsde-szolgáltatásokat a Snapchat-en keresztül, hogy nem tette egyértelművé, e tevékenységéért fizetést kap a szolgáltatást nyújtó pénzügyi vállalkozástól.