• Menu
  • Skip to right header navigation
  • Skip to main content
  • Skip to secondary navigation
  • Ugrás a lábléchez

Before Header

  • EN

Magyar Jogász Egylet

  • Rólunk
    • A Magyar Jogász Egyletről
    • Az MJE szervezete
    • Tudományági szakreferenseink
    • Közzétételi kötelezettségek, dokumentumok
    • Együttműködő partnereink, támogatóink
    • Kapcsolat
  • Területi szervezetek
  • Jogélet
    • Publikációs szemle
    • Konferenciák
    • Egyleti hírlevelek
    • Jogalkalmazás
    • Jogalkotás
    • Pályázati hírek
    • Külföld
    • Interjúk
    • Deák Ferenc-díjasok
  • Szakosztályok, bizottságok
  • Média
    • Videók
    • Podcast
  • Tudástár, linkgyűjtemény
    • Tudástár
    • Linkgyűjtemény
  • Jogászegyleti Értekezések
  • Képzések
  • Keresés
  • EN
  • Rólunk
    • A Magyar Jogász Egyletről
    • Az MJE szervezete
    • Tudományági szakreferenseink
    • Közzétételi kötelezettségek, dokumentumok
    • Együttműködő partnereink, támogatóink
    • Kapcsolat
  • Területi szervezetek
  • Jogélet
    • Publikációk
    • Konferenciák
    • Egyleti hírlevelek
    • Jogalkalmazás
    • Jogalkotás
    • Pályázati hírek
    • Külföld
    • Interjúk
  • Szakosztályok, bizottságok
  • Média
    • Videók
    • Podcast
  • Tudástár, linkgyűjtemény
    • Tudástár
    • Linkgyűjtemény
  • Jogászegyleti Értekezések
  • Képzések

EU

Milyen feltételekkel tekinthető egy uniós tagállamban működő munkaerő-kölcsönző vállalkozás tevékenysége szokásosnak?

Az EUB ítéletében megállapította, hogy egy munkaerő-közvetítő cég „tevékenysége akkor tekinthető szokványosnak”, ha tevékenységeinek jelentős részét az említett tagállam területén letelepedett és tevékenységüket ott folytató kölcsönvevő vállalkozások javára végzi.

Milyen feltételekkel tekinthető egy uniós tagállamban működő munkaerő-kölcsönző vállalkozás tevékenysége szokásosnak?Tovább

Nem sértett uniós jogot a reklámadó kapcsán sem a magyar, sem a lengyel kormány

Az Európai Bíróság álláspontja szerint jelenleg a tagállamok szabadon határozhatják meg az általuk legmegfelelőbbnek ítélt adózási rendszert, amelynek része az árbevételen alapuló progresszív adózás is.

Nem sértett uniós jogot a reklámadó kapcsán sem a magyar, sem a lengyel kormányTovább

Nem tiltott állami támogatás a svéd hitelgarancia

Az Európai Unió Törvényszéke egyetértett az Európai Bizottság azon álláspontjával, amely szerint a svéd légitársaságoknak nyújtott hitelgarancia olyan állami támogatás, ami a belső piaccal összeegyeztethető, mivel komoly zavar megszüntetését szolgálja.

Nem tiltott állami támogatás a svéd hitelgaranciaTovább

Hatályba lépett az első büntetőjogi tárgyú európai uniós rendelet

2020 decemberében hatályba lépett az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/1805 rendelete a befagyasztást és az elkobzást elrendelő határozatok kölcsönös elismeréséről. A jogszabály kiemelkedő jelentőségű abból a szempontból, hogy az Európai Unió történetében ez az első büntetőjogi tárgyú rendelet.

Hatályba lépett az első büntetőjogi tárgyú európai uniós rendeletTovább

A személyes adatok kezelésére vonatkozó uniós jogi feltételek

Az EUB ebben az ítéletében egy román ügy kapcsán értelmezte a személyes adatok kezelésére vonatkozó uniós jogszabályokat.

A személyes adatok kezelésére vonatkozó uniós jogi feltételekTovább

Polgári kezdeményezések élete és halála: januári történések az Európai Bizottság háza táján

Decemberi híreink között fontos sikerként említettük a kisebbségi jogvédelemmel kapcsolatos 2020. december 17-i EP állásfoglalást az ún. Minority Safepack támogatásáról, és tettük fel a kérdést, hogy mi várható a kisebbségek jogait támogató uniós jogalkotástól? Az új év eleje azonban meglepetést tartogatott az ügyben elkötelezettek számára, akik választ vártak a fenti kérdésre.

Polgári kezdeményezések élete és halála: januári történések az Európai Bizottság háza tájánTovább

“Minority Safepack” – mi várható a kisebbségek jogait támogató uniós jogalkotástól?

Az Európai Parlament – a 2020. december 17-i állásfoglalásában – támogatásáról biztosította a “Minority SafePack – egymillió aláírás a sokszínű Európáért” európai polgári kezdeményezést. Ennek fényében az EP jogszabály javaslatot vár a Bizottságtól a helyzet kezelésére. Emlékeztettek, hogy a kisebbségekhez tartozó személyek védelme az EU egyik kifejezett alapértéke, a kisebbségi nyelvek és kultúrák az EU kultúrájának és örökségének szerves és elidegeníthetetlen részét képezik.

“Minority Safepack” – mi várható a kisebbségek jogait támogató uniós jogalkotástól?Tovább

Uniós jogalkotás a magánjog területén

Összeállítás a 2020-as rendeletekről, irányelvekről, valamint az átültetés előtt álló irányelvekről.

Uniós jogalkotás a magánjog területénTovább

  • « Menj az előző oldalra
  • Az oldalra 1
  • Az oldalra 2
  • Az oldalra 3

Footer

  • Rólunk
  • Területi szervezetek
  • Jogélet
  • Szakosztályok, bizottságok
  • Stúdióbeszélgetések, interjúk
  • Tudástár
  • Képzések
  • Kapcsolat

Magyar Jogász Egylet
1054 Budapest, Szemere utca 8.
mje@jogaszegylet.hu
+36 1 311 4013
+36 70 776 18 97

  • Facebook
  • Adatkezelési szabályzat

Magyar Jogász Egylet

Tizenhatodik Magyar Jogászgyűlés