• Menu
  • Skip to right header navigation
  • Skip to main content
  • Skip to secondary navigation
  • Ugrás a lábléchez

Before Header

  • EN

Magyar Jogász Egylet

  • Rólunk
    • A Magyar Jogász Egyletről
    • Az MJE szervezete
    • Tudományági szakreferenseink
    • Közzétételi kötelezettségek, dokumentumok
    • Együttműködő partnereink, támogatóink
    • Kapcsolat
  • Területi szervezetek
  • Jogélet
    • Publikációs szemle
    • Konferenciák
    • Egyleti hírlevelek
    • Jogalkalmazás
    • Jogalkotás
    • Pályázati hírek
    • Külföld
    • Interjúk
  • Szakosztályok, bizottságok
  • Média
    • Videók
    • Podcast
  • Tudástár, linkgyűjtemény
    • Tudástár
    • Linkgyűjtemény
  • Képzések
  • Keresés
  • EN
  • Rólunk
    • A Magyar Jogász Egyletről
    • Az MJE szervezete
    • Tudományági szakreferenseink
    • Közzétételi kötelezettségek, dokumentumok
    • Együttműködő partnereink, támogatóink
    • Kapcsolat
  • Területi szervezetek
  • Jogélet
    • Publikációk
    • Konferenciák
    • Egyleti hírlevelek
    • Jogalkalmazás
    • Jogalkotás
    • Pályázati hírek
    • Külföld
    • Interjúk
  • Szakosztályok, bizottságok
  • Média
    • Videók
    • Podcast
  • Tudástár, linkgyűjtemény
    • Tudástár
    • Linkgyűjtemény
  • Képzések

EU

Az átláthatóság követelményének értelmezése devizában nyilvántartott fogyasztói kölcsönszerződés esetén 

Az EUB az átláthatóság követelményét értelmezte a 93/13-as irányelv rendelkezései alapján, amelynek kapcsán elsődlegesen azt emelte ki, hogy az irányelvnek ezt a követelményét kiterjesztő módon kell értelmezni. Mindez megköveteli többek között azt, hogy a szerződés átláthatóan tüntesse fel azon mechanizmus konkrét működését, amelyre az érintett szerződési feltétel utal, oly módon, hogy a fogyasztó pontos és érthető szempontok alapján felmérhesse a számára ebből eredő gazdasági következményeket.

Az átláthatóság követelményének értelmezése devizában nyilvántartott fogyasztói kölcsönszerződés esetén Tovább

Bennfentes információ vagy sajtószabadság?

Meddig terjed a sajtószabadság, és honnan számítható a bennfentes információk kiszivárogtatása? Erre a nem könnyen megválaszolható kérdésre kereste a választ az Európai Unió Bírósága azt követően, hogy egy francia fellebbviteli bíróság a bennfentes kereskedelemre vonatkozó uniós jogi rendelkezések értelmezésére vonatkozó előzetes döntéshozatal iránti kérelemmel fordult hozzá.

Bennfentes információ vagy sajtószabadság?Tovább

Eljött-e a munka ideje? Hogyan és mikor dolgozzon egy tagállam az uniós irányelvek átültetésén tekintettel a lényegi állami funkciókra

Összefoglalónkban a francia Államtanács egyik még 2020. decemberben hozott döntését ismertetjük, amelynek érvrendszere és összefüggései a tudományos közbeszédben és egyre több gyakorlati példában is megjelenő, röviden „alkotmányos identitás” vitának nevezhető diskurzusra vezetnek vissza, ezúttal az ún. lényegi (alapvető) állami funkciók kapcsán.

Eljött-e a munka ideje? Hogyan és mikor dolgozzon egy tagállam az uniós irányelvek átültetésén tekintettel a lényegi állami funkciókraTovább

Fegyelmi tanács – kegyelemdöfés? A lengyel bírósági reform legújabb fordulatai

A lengyel AB júliusi döntésében – az EU Szerződésekből fakadó – lojalitás elve-, valamint azon lehetőség összhangját vizsgálta a nemzeti alkotmánnyal, hogy az EUB egy tagállamot saját alkotmányos rendszerével kapcsolatos ideiglenes intézkedés megtételére kötelezhet. A lengyel belpolitikára és a nemzetközi emberi jogvédelem fórumainak azóta hozott döntéseire figyelemmel a helyzet szélesebb körű áttekintése indokolt. Írásunkban választ keresünk arra is, hogy az uniós kötelezettségszegési eljárás(ok)ban bírált ún. fegyelmi tanács megszüntetésének milyen alkotmányjogi indokai lehetnek.

Fegyelmi tanács – kegyelemdöfés? A lengyel bírósági reform legújabb fordulataiTovább

Orvosi rendelvény nélkül kiadható gyógyszer nem forgalmazható egy másik tagállamban

Az EUB az ítéletében – a Pharma Expressz magyar társaság ügye kapcsán – kimondta, hogy a tagállamokban gyógyszert csak akkor lehet forgalomba hozni, ha az adott tagállam illetékes hatósága vagy a Bizottság forgalomba hozatali engedélyt adott ki.

Orvosi rendelvény nélkül kiadható gyógyszer nem forgalmazható egy másik tagállambanTovább

Molnár Tamás: The Interplay between the EU’s Return Acquis and International Law

2021 májusában jelent meg Molnár Tamás monográfiája a brit Edward Elgar Kiadó gondozásában, amely az Európai Unió joga és a nemzetközi jog kapcsolatát mutatja be az ún. harmadik országbeli [nem uniós] állampolgárok visszatérésére vonatkozó joganyag példáján keresztül.

Molnár Tamás: The Interplay between the EU’s Return Acquis and International LawTovább

A szabad mozgás összefüggése közrendi vagy közbiztonsági okokból hozott kiutasítási határozat végrehajtásával

Az EUB az ítéletében megállapította, hogy az uniós polgárral és családtagjaival szemben közrendi vagy közbiztonsági okokból hozott kiutasítási határozat végrehajtása mely feltételek fennállta esetén igazolható.

A szabad mozgás összefüggése közrendi vagy közbiztonsági okokból hozott kiutasítási határozat végrehajtásávalTovább

Jogellenes a közlekedési büntetőpontok lettországi nyilvános hozzáférhetősége

Az EUB szerint ellentétes az uniós adatvédelmi joggal az a lett szabályozás, amely a közúti közlekedésbiztonsági hatóságot arra kötelezi, hogy tegye a nyilvánosság számára hozzáférhetővé a gépjárművezetőkkel szemben közúti közlekedési jogsértés miatt kiszabott büntetőpontokra vonatkozó adatokat.

Jogellenes a közlekedési büntetőpontok lettországi nyilvános hozzáférhetőségeTovább

Milyen feltételekkel tekinthető egy uniós tagállamban működő munkaerő-kölcsönző vállalkozás tevékenysége szokásosnak?

Az EUB ítéletében megállapította, hogy egy munkaerő-közvetítő cég „tevékenysége akkor tekinthető szokványosnak”, ha tevékenységeinek jelentős részét az említett tagállam területén letelepedett és tevékenységüket ott folytató kölcsönvevő vállalkozások javára végzi.

Milyen feltételekkel tekinthető egy uniós tagállamban működő munkaerő-kölcsönző vállalkozás tevékenysége szokásosnak?Tovább

  • Az oldalra 1
  • Az oldalra 2
  • Menj a következő oldalra »

Footer

  • Rólunk
  • Területi szervezetek
  • Jogélet
  • Szakosztályok, bizottságok
  • Stúdióbeszélgetések, interjúk
  • Tudástár
  • Képzések
  • Kapcsolat

Magyar Jogász Egylet
1054 Budapest, Szemere utca 8.
mje@jogaszegylet.hu
+36 1 311 4013
+36 70 776 18 97

  • Facebook
  • Adatkezelési szabályzat

Magyar Jogász Egylet